tisdag 30 augusti 2011

Den mest fantastiska dagen i mitt liv

Så var det gjort, vi har gift oss!


Min underbara brudbukett med våra ringar
foto: Henrik Hellemar

Länge kändes det som om dagen aldrig skulle komma, så många gånger som vi börjat planera men sedan hejdat oss. Och nu när vi väl var på väg, så kändes det som om tiden bara inte kunde gå tillräckligt fort. Ja, i alla fall fram till de två sista veckorna då tiden helt plötsligt bara inte verkade vilja räcka till alls! Mina nerver är förmodligen sönderstressade för all framtid, men det är ok för det blev nog den absolut bästa dagen i mitt liv!!!

(om man räknar bort då våra barn föddes förstås!)

Bortsett från ett "smärre" missöde kvällen innan då de som har hand om stället där vi skulle vigas, ringde och berättade att det skulle finnas ett annat brudpar just där vi skulle vara och ställa iordning under tiden av vår vigsel, så flöt allt på hur bra som helst! Finns absolut inget som jag skulle vilja ändra pån såhär i efterhand. Inte ens det faktum att det spöregnade i stort sett hela dagen kunde förstöra. Och vår fotograf som är hur bra som helst har fått helt underbara foton! Än så länge har jag bara fått ett par smakprov helt oredigerade, men de är fantastiska! <3


Vigseln blev inte riktigt som vi hade pratat innan, men den blev jätte vacker i alla fall! Av vårt Toastmasterpar hade vi fått musik i gåva, så under vigseln var det 2 killar som sjöng och spelade för oss. Det var meningen att de precis innan ceremonin skulle spela Utan dina andetag och direkt efter ceremonin innan vi gick ut skulle de spela Kärleksvisan. För mig var det ganska viktigt att ordningen blev rätt, eftersom jag hade en andledning till att ordning var just sån. Första låten (för mig) förklarar hur mycket man älskar, och andra versen i första låten börjar med Nu är jag din, nu kan jag andas. Alltså passar låtarna ihop och knyter samman ceremonin samtidigt som andra låten faktiskt berättar att nu är vi gifta, vi hör ihop, nu är jag din. Men tyvärr så blev det här helt fel och de spelade låtarna i omvänd ordning... Ok, det blev jätte fint i alla fall och det var ingen annan som tänkte på det, så det blev jättebra ändå. Dessutom så var de superduktiga! Gitarristen visste vi var bra, men sångaren hade vi aldrig hört förut, men det visade sig att han hade en jätte skön röst, nästan lite åt det hesa hållet som passade jättebra till de låtar vi valt! <3

Efter vigseln fick vi inte komma hem genast så de skulle hinna ställa iordning med maten och så alla gäster han komma hem till oss där vi skulle hålla festen. Så det var egentligen meningen att vi skulle stannat kvar en stund och fotat lite till, men deet spöregnade och vi hade redan hunnit få en hel del foton innan så vi gick helt enkelt ner till ett café som ligger intill och tog en fika tillsammans med fotografen och hans fru, som förövrigt också var gäster på vårt bröllop. Förstår det inte riktigt, men folk kollade väldigt på oss inne på cafét, uuundrar varför? ;-)

foto: Lena Wassenius

Väl hemma blev det välkomstskål och middag med massa tal och spex. Hur kul som helst! =)
Och allt avslutades med Bröllopsvals och fest. Och vi lyckades valsa utan att trampa ner varann eller snubbla! =) Jag hade verkligen aldrig kunnat hoppas, tro eller drömma om att denna dagen skulle bli så fantastisk! Vårat Bröllop blev allt jag någonsin önskat och mycket mycket mer! <3 Tack vare alla som var med och hjälpte till innan och under Bröllopet och alla som kom och förgyllde våran dag och gjorde den till något som vi alltid kommer att minnas med kärlek och ett leende! Har insett att vi verkligen har de mest underbara människorna runt oss!

Så blev vi man och hustru!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar