måndag 22 augusti 2011

INGEN MÖHIPPA TACK!!!!!

Ja så lät de ungefär för nån månad sedan när vi va hemma hos en av mina blivande svägerskor och grillade. Så korkad och dum jag var egentligen! ;-) Hur kunde jag tro att de för ett ögonblick skulle lyssna på mig om det? Som om det någonsin har vart upp till bruden och brudgummen att bestämma över möhippans/svensexans varande eller icke varande?

Men till saken hör att de senaste dagarna har jag gått och ångrat det där en del.... Jag menar, jag gifter mig bara EN gång och därmed får jag alltså bara EN möhippa. Och tjejerna som jag kunde tänka mig skulle närvara är ju faktiskt snälla, och jag skulle inte tro att de, med tanke på att de känner mig, skulle planera någon typ av förnedrings-möhippa. Jag har i alla fall väldigt svårt att tro det! ;-) I vilket fall, så var det nog mkt därför som jag var skraj för det hela, för det var rädslan som gjorde att jag "inte ville ha" nån.

Men så de senaste dagarna så har L gått omkring och sagt att "i helgen kommer det nog att ske, då tar dom oss båda två". Han var helt säker eftersom detta va sista helgen innan bröllopet, och han var säker på att de tar oss båda samtidigt. Men jag däremot som hade sagt ifrån var ju säker (och innerst inne lite besviken) på att de inte skulle ta mig. Att de skulle ta honom det visste jag ju eftersom brodern hade ringt o rekat med mig nån vecka innan så det inte skulle störa något viktigt i planeringen inför bröllopet. =) Jisses vad jag har fått ljuga! ;-) Vi fick mina föräldrar på besök i lördags eftersom de skulle komma hit med lite bord och ett partytält som skulle upp på altanen, och det var ju inget som vi absolut behövde L´s hjälp med, det kunde vi ju klara utan honom.

Så när de kom runt kl 8:00 i lördags för att hämta L så vart jag helt lugn i tron om att jag skulle slippa undan... Men med tanke på att mina föräldrar var här och kunde hoppa in som barnvakt så borde jag ju anat hur löjligt blåögd jag faktiskt var! För strax efter kl 11:00 så ser jag plötsligt hur tjejerna kommer ingåendes i min trädgård! Första tanken var (i lätt panik) "JÄVLAR!!!" Men samtidigt så kände jag det att, men det är ju det jag verkligen vill så nu får vi se vad för jäkelskap de hittat på för mig. Det var med andra ord bara att släppa lite på kontrollen och "lämna över" så att säga. Men jag bestämde mig också för att, de har planerat detta för min skull och förhoppningsvis tänkt på att jag ska ha kul! Då ska jag anstränga mig för att försöka klara av de olika saker de planerat - Med vissa undantag! Inga getingar eller andra zzzurrande flygfän får vara inblandade, det går jag aldrig med på!!!! Men annaras så ska jag verkligen anstränga mig även om det handlar om något så klyschigt som att sälja pussar!

Men jag borde vetat att jag aldrig hade behövt oroa mig. Visst, de gjorde vad de kunde för att skrämma upp mig med prat om fallskärmshopp och liknande. Men jag hade ändå förlikat mig på tanken att idag blir det som det blir och jag fixar det, så det kanske jag faktiskt hade klarat - just då tack vare den inställningen ! ;-) Men första punkten var att jag skulle packa lite badkläder och oömma skor eller stövlar m.m. Sen fick jag order om att ta på mig en kjol från den egna garderoben och ett par "jättefina" randiga tåstrumpor, en tiara med kaninöron från Liseberg, och ett linne där de skrivit "Sista helgen som ogift" på. Kan säga att jag verkligen blev jätte söt! ;-) Fick dessvärre ingen tid på mig att sminka mig, vilket jag verkligen hade kunnat behöva igår, men det fick gå bra ändå! ;-p

Först satte de mig i bilen med ögonbindel o jag tappade nog bort med en gång tror jag.... Sedan körde de runt och det kändes som om jag hade kommit ut nånstans i bushen, fast vart ja fick det ifrån vet jag verkligen inte! Egentligen hade de bara kört in till stan och ledde mig in genom en dörr och när jag kom in luktade det jätte gott vilket kändes så fel på nåt sätt... Det var liksom inte den typ av lukt som jag förväntat mig. När de väl tog av bindeln så såg jag att jag hade komme till stans Thai massage och fick där en klassisk oljemassage, helkropps och det var såååå skööönt! Men aaaaaaj va ont det gjorde ibland. Kändes verkligen att det är något som man inte unnar sig allför ofta men egentligen BORDE unna sig oftare! =D Hon klämde slet och drog. Helt otroligt hur denna lilla kvinna kunde åstadkomma sån kraft när hon arbetade!? Efter detta, lätt utmattad av massagen så bar det av i bilen igen, denna gång till en närliggande stad där en av tjejerna arbetat som socialarbetare med familjehemsplaceringar. När vi parkerat så skrämde hon upp mig ordentligt. Hon plockade fram sina jobbnycklar och berättade för mig att eftersom jag läser till socialpedagog och har berättat att det som hon arbetar med är det som jag vill göra när jag börjar jobba så ska jag nu får chansen att prova på en dag som socialarbetare!!! Och eftersom ajg veet att hon har väldigt bra kontakt med flera av sin hem och klienter så var jag fullt medveten om att hjon mycket väl HADE KUNNAT iscensätta detta, så att jag blev lite skraj är nog en rejäl underdrift!!! Jag vart snarare nära på att skita ner mig om jag ska vara ärlig!!! Men som tur så det sig faktiskt att hon bara jävlades med mig! *en lättnadens suck* ;-)

Det verkligna målet var en indisk restaurang, där vi fick jättegod mat. Om jag bara hade kommit ihåg vad det hette så skulle jag tipsat er här, men tyvärr så snurrade det en hel del tankar i huvudet på mig just då, så jag hade lite svårt att fokusera på sånt. Maten var supergod och servitrisen var gullig och fotade oss allihop och önskade mig grattis! =) Efter detta gick vi vidare till ett annat ställe för att bowla och dricka lite gott. Vilken match det blev... Jag körde som vanligt min version av svandansen och lyckades faktiskt till slut sätta in en strike. Tyvärr så räckte inte detta riktigt hela vägen fram, utan jag fick nöja mig med att komma på en "ärfylld" 2a plats - men jag blev ju inte sist i alla fall! =D

Efter detta bar det iväg med bilen igen hem till en av tjejerna, väl där fick jag sätta mig och pyssla lite, men varför kan jag inte berätta utifall L skulle råka komma in och läsa detta. ;-) Och lite senare kom även hela svensexe gänget och min underbare blivande make och gjorde oss sällskap. För sista punkten på schemat var grill och fest. De hade även planerat på tävlingar under festen. Det första var kubb, jag och L var lagledare och fick välja var sitt lag - MITT LAG VANN!!! =D och sista tävlingen var att vi fick 10 tora kex var som vi skulle tugga i oss så fort vi kunde utan att dricka och sedan blåsa upp och knyta till en hjärtformad ballong, den som blev klar först var geivetvis vinnaren. Leif hann före mig med kexen, men jag blåste snabbare och innan jag visste ordet av så exploderade mitt hjärta, besviken i tron om att jag hade förlorat så knöt jag den och kasta på L, och precis då exploderade även hans hjärta! SÅ JAG VANN IGEN!!! =D  



(Så söt jag var, eller hur?) ;-)

Ja jisses.... Ja, det blev en väldigt snäll möhippa, men så roligt jag hade! Är så nöjd, och jag hoppas de vet hur tacksam och glad jag faktiskt är för att de inte lyssnade på dem! =)

Ja, det blev med andra ord en riktigt riktigt bra helg och trött är det minsta jag kan säga att jag är nu. Men det är ju ok för jag har ju absolut iiiinget *dryper av ironi* som jag måste göra denna veckan.... eller? Bara storstäda ett helt hus och se till att allt är fixat och iordning som det ska och kontrollera att vi verkligen inte har missat nåt... Så näe, inte så mycket alls att göra kommer bli väldigt lugnt.... =P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar