onsdag 17 augusti 2011

Det närmar sig nu!

Vet fortfarande inte om jag riktigt kan tro att det är sant.... JAG SKA GIFTA MIG!!! Dessutom med världens underbaraste kille!


De sista detaljerna börjar bli klara nu. Igår ringde jag och fixade med det allra sista ang platsen för vigseln och pratade även med vår vigselförrättare som verkade hur trevlig som helst så det blir nog alla tajders! Nu får vi bara hoppas på fint väder också. Min kusins precis nyblivna hustru (sen i fredags) har lovat att dansa soldansen för mig eftersom jag gjorde det för henne, så sol MÅSTE det bli! Vi ska vara utonhus, men vi har fixat en lokal precis intill där vi kan vara om vädret vill annat, men i alla mina drömmar om bröllop så har jag alltid föreställt mig en utomhusvigsel på ett eller annat sätt...

I fredags förra veckan vart vi och fixade med blommorna, och vi vart nära att krevera... Vi ska ha ett relativt litet bröllop, och budgeten är inte jättestor. Och visst, vi visste att det skulle kosta med blommorna, men det här vart bara löjligt! Buketten och corsagerna var helt ok i pris, men bordsdekorationerna som vi pratat om var en helt annan sak... Hemma hade jag och L kommit fram till att vi ville ha enkla kvistar av murgröna lindade runt ljuslyktor som vi köpt för att ställa på borden och kommit fram till att vi behövde 12st ca 60cm vardera. På blomatelén började floristen prata om att ha blommor i och det lät ju jättefint så det gick vi med på bara det inte blev några stora blommor, vi ville inte att det skulle ta över hela bordet (borden är ganska smala). När jag frågade om priset visade det sig att bara bordsdekorationerna skulle kosta mellan 4-5000kr! Om vi plockade bort blommorna och bara hade murgröna så skulle det bara sjunka med ca 1000kr!!! FÖR MURGRÖNA!!! Vi sket i den biten och beställde bara bukett och corsadgerna och köpte en stor ampel i en annan afför istället med tillräckligt mkt rankor för att få den dekoration som vi ville - för 300kr istället!

Igår vart jag och skulle lämna några pärlor som blev över från min klänning till floristen för att ha i buketten. Och när jag ändå var inne i stan så beslöt jag mig för att ta en lov runt i butikerna också. "Råkade" hamna i samma affär där vi köpte min vigselring... *hoppsan* ;-) L har haft lite problem med att hitta en morgongåva som han tror att jag skulle gill och har därför bett mig att hålla lite utkik efter något som jag skulle tycka om. Och där var den! En helt underbar ring från Pandora! Så vacker!

Visst är den vacker? Enda skillnaden är att min ring har en ljust lila pärla istället för guldfärgad som den på ringen. Kanske låter lite konstigt, men vi är inte särskilt traditionella av oss och eftersom jag redan visste att jag skulle få den (ringde och pratade med L) så beställde jag den med en gång! =D Lika bra eftersom jag ändå var där och ändå fick prova ut den för att få rätt storlek. Så nu är den beställd, men L får själv hämta och betala den nästa vecka! ;-) Hoppas bara att de hinner få hem den senast fradg nästa vecka så jag kan få den min första morgon som fru. ;-)


Börjar känna mig väldigt otålig nu när allt äntligen är klart och fixat, det är ju bara städet här hemma kvar eftersom vi ska ha själva festen här. Men bara man får lite tid utan barn så är ju det gjort ganska snabbt i alla fall. Så nu vill jag verkligen bra att tiden ska gå fortare, har inte lust att vänta längre....


Så vi får väl se vem eller jag är nästa gång jag skriver.... fröken eller fru...  


//Millan 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar